Az interneten kereső felhasználók elsősorban információt keresnek a digitális térben. Több tanulmány is kimutatta már, hogy általában miután egy látogató az oldalunkra érkezett körülbelül három másodpercünk van, hogy felkeltsük a figyelmét, különben nagy valószínűséggel elhagyja az oldalunkat. Ha sikerült megnyernie az oldalának a látogató figyelmét és érdeklődését, akkor körülbelül további 20-30 másodperce van arra, hogy meggyőzze az éppen az oldalon tartózkodót, hogy az Ön vállalkozása az, amit keresett, hogy Ön megoldást tud nyújtani a problémáira.
Tehát a kulcs, hogy egy céges weboldal megragadja az érdeklődök figyelmét, majd az olvasott hasznos információk alapján cselekvésre sarkalja őket.
Ezenkívül hasznos, ha egy céges honlap az alábbi tulajdonságokkal is rendelkezik:
- megkülönbözteti magát a versenytársaktól (Miért jobb? Miért Önt válasszák?)
- bizalmat sugároz az ügyfelek felé
- gyors a betöltési sebessége
- mobilra optimalizált a weboldal
- könnyen el lehet rajta igazodni
- miden hasznos információ megtalálható az oldalon
- megvan a konkrét, egyértelmű cél, ami köré a honlap épül
Nézzük, hogy hogyan is épül fel egy céges weboldal menüje optimális esetben:
Érdemes csak a legszükségesebb dolgokat megjeleníteni a menüben, hogy ne zavarjuk össze az oldalra látogatókat, természetesen ezeket maximálisan kidolgozva. Általában ezek az alábbi menüpontok szoktak lenni:
1. Kezdőlap
Ez az oldal egyik legfontosabb eleme. Itt kell megragadni a honlapra látogató emberek figyelmét. Kíváncsivá, érdeklődővé kell tenni őket, hogy ne kattintsanak el az oldalról.
2. Rólunk
Fontos a megfelelő bemutatkozás, hiszen ez építi az ügyfelekben a vállalkozásba vetett bizalmat és növeli a cég hitelességét. A látogatók szeretnek tisztában lenni azzal, hogy kivel készülnek üzletet kötni. A bemutatkozás során nem kell kisregényt írni, elegendők a legfontosabb információk, és mérföldkövek a vállalkozás szempontjából. A nagyon hosszú szövegeket az emberek nem olvassák el.
3. Referenciák
Amennyiben, olyan tevékenységet végez, ahol megfelelően meg lehet jeleníteni a cég által eddig elvégzett projekteket, akkor ez az oldalának az egyik leghasznosabb része. Egy megfelelően referencia aloldalon az ügyfelek előre láthatják, hogy milyen minőségben végzi a tevékenységeit a vállalkozása. Nagyon fontos az ügyfelek bizalmának kiépítése érdekében.
4. Szolgáltatások
Ezen az oldalon tudja bemutatni részletesen a cég szolgáltatásait és termékeit. Miben tud segíteni a leendő ügyfeleinek? Mivel foglalkoznak? Érdemes az átláthatóságra és érthetőségre törekedni.
5. Hírek/Cikkek
Nagyrészt az határozza meg, hogy szüksége van-e rá, hogy milyen tevékenységet folytat a vállalkozása. Viszont érdemes gondolkodni benne, ezzel növelheti a bizalmat a látogatóban, bizonyíthatja szakmai cikkekkel szakmaiságát.,Ha folyamatosan értékes tartalmat tud gyártani és nyújtani a látogatóinak azzal növeli a vállalkozás sikerének esélyeit. Folyamatos munkát igényel, és lassan térül meg. Fontos keresőoptimalizálás szempontjából is a folyamatos, minőségi tartalomkészítés.
6. Kapcsolat
Ez egy nélkülözhetetlen eleme egy céges honlapnak. Fontos a vállalkozása sikere szempontjából, hogy könnyen elérhető és megtalálható legyen, így a leendő ügyfelei könnyedén fel tudják venni Önnel a kapcsolatot, akár telefonon, vagy e-mailben, vagy egy űrlap segítségével. Minél gyorsabban, egyszerűbben és kényelmesebben tudják felvenni a vállalkozásával a kapcsolatot a látogatók, annál jobb!