Nagyon sok vállalkozás függ a különböző keresőkből a weboldalára érkező forgalomtól. Ahhoz, hogy a vállalkozások túléljék a digitális korban egyre jobban kell támaszkodniuk a weboldalaik forgalmára, ezért egyre nagyobb szerepet fog játszani a jövőbeli növekedésük szempontjából a keresőoptimalizálás.

Annak érdekében, hogy tartani tudják a versenyt a vállalkozások a versenytársaikkal szemben gyakran nyúlnak úgynevezett feketekalapos „black hat” technikákhoz. Feketekalapos technikák használatával könnyebben a találati listák elejére kerülhet a weboldala, viszont ezen technikák használatát, ha Google észleli, akkor könnyedén megbüntetheti a weboldalt, és így a rövid távú előnyökért cserébe tönkre tettük weboldalunk sikerességet hosszú távon, hiszen egy jó darabig a büntetés után a honlapunk nem fog megjelenni a találati listák elején.

Ebben a bejegyzésünkben szeretnénk röviden bemutatni a feketekalapos technikákat és azt, hogy miért érdemes ezeket elkerülni és nem használni. A bejegyzés végén bemutatunk néhány konkrét technikát is, amit érdemes elkerülnie és semmiképpen se használjon a weboldalán, hogy elkerülje a Google büntetéseket.

Mi is az a Black Hat SEO és miért is rossz a weboldalának?

A Black Hat SEO minden olyan technikát magában foglal, ami azt a célt szolgálja, hogy javítsuk a weboldalunk helyezéseit nem etikus módszerekkel és trükkökkel. Elméletben mindig a legrelevánsabb tartalomnak/tartalmaknak kéne megjelennie a találati listák elején.

Akárhogy is, de a keresőmotorok nem tökéletes, hiszen különböző algoritmusok alapján működnek, és az algoritmusok eredményei alapján határozzák meg a találati sorrendet. Természetesen, ezek az algoritmusok nem transzparensek, a külvilág számára ismeretlenek, de néhányan még így is képesek arra, hogy valamilyen módon kijátsszák őket, vagy kiismerjek őket és így manipulálják az eredményeiket.

Például régebben néha elég volt az is, ha az emberek a weboldalukat megtöltötték különböző kulcsszavakkal, amikre rangsorolódni szerettek volna, és csupán annyi, hogy teli pakolták kulcsszavakkal az oldalaikat elég volt ahhoz, hogy megjelenjenek a top találatok között. Ezt a technikát „keyword stuffing”-nak, vagy másnéven kulcsszóhalmozásnak nevezzük. Manapság már sokkal fejlettebbek a keresőmotorok és észreveszik a kulcsszóhalmozást az egyes weboldalakon, amint észrevették már meg is büntették az oldalakat.

Milyen következményei vannak annak, ha a keresőoptimalizálási eredményeinket fekete kalapos módszerekkel akarjuk javítani?

A következőkben erre a kérdésre fogunk adni néhány választ:

  • Hosszú távon ronthatja a weboldal helyezéseit. A különböző keresőalgoritmusok folyamatosan fejlődnek és javulnak, hogy minél jobb találatok tudjanak nyújtani a felhasználóknak. Az egyik módszar, amivel javítani tudják a találati lista relevanciáját az, hogy megbüntetik azokat a honlapokat, amik megpróbálják kijátszani az algoritmusokat és trükkökkel javítanak a weboldaluk helyezésén.
  • A weboldal forgalma egyik pillanatról a másikra eltűnhet egy algoritmus frissítés során. Még, ha a legjobb és az algoritmusok számára legnehezebben észrevehető feketakalapos technikát használják az oldalak, akkor is bármelyik algoritmus frissítésnél oda lehetnek az eredmények és megbüntetik a weblapot.
  • Általában a feketekalapos technikák rossz minőségű, a felhasználók számára értéktelen tartalmakat szokott eredményezni, hisz a fektekalapos technikákat használók csak a kereső algoritmusokkal és nem az emberekkel foglalkoznak.

Ahhoz, hogy jobban láthassa és megérthesse, hogy mire is gondolunk Black Hat SEO (feketekalapos) technikák alatt képzelje el, hogy 2 blog oldala van. Mindkét blog oldal ugyanarról szól, mindkét blog oldalon edzéshez szükséges kellékekről ír. Az egyiken arra koncentrál, hogy minél jobb bejegyzéseket, cikkeket és termékbemutatókat és értékeléseket írjon. Rengeteg plusz munkát tesz a kulcsszókutatásba, viszont minden kulcsszót csak abban a tartalomban használ, ahol értelme van és kontextusba illő.

A másik weboldalán pedig eldönti, hogy a gyorsabb eredmények érdekében feketekalapos technikákat fog használni. Minden kulcsszót mindenhova elhelyez függetlenül a tartalom kontextusától, mindenféle különböző weboldalról pedig backlinkeket vásárol, továbbá mindenféle weblapon kommentben elhelyezi spam technikák segítségével a honlapjának a linkjét, és így tovább. Röviden mindenféle feketekalapos trükköt felhasznál arra, hogy előrébb kerüljön.

A második blogja lehet eleinte sokkal több látogatót fog kapni, viszont, ha a weboldal tartalma nem megfelelő, akkor nem biztos, hogy újra és újra vissza fognak térni a honlapra. Hiszen a minőségi tartalom nem volt prioritás, csak a minél jobb helyezés és a minél több látogató.

Az első blog lehet, hogy hónapokig semmi, vagy csak nagyon kevés látogatót fog kapni, de nem kell folyamatosan azon aggódnia, hogy vajon mikor fogják a keresők megbüntetni a weboldalt, mikor jön egy olyan algoritmusfrissítés, ami tönkre teszi az eddigi munkát és teljesen visszaesik a honlap forgalma.

4 Black Hat SEO technika, amit kerüljön el.

A legtöbb esetben a feketekalapos SEO technikákat könnyedén észre lehet venni, viszont, ha Önnek még teljesen új terület a SEO, akkor könnyedén legitim módszereknek láthatja ezeket a technikákat. A továbbiakban bemutatjuk a négy leggyakoribb ilyen módszert, amit érdemes elkerülnie!

1. Kulcsszóhalmozás

Már a korábbiakban is említettük a kulcsszóhalmozást, mint ilyen technikát. Képzelje el, hogy egy blog cikket ír a legjobb futócipőkről 2021-ben és az alábbi első bejegyzéssel indítaná a cikket, hogy:

„A legjobb futócipő megtalálása 2021-ben nem könnyű feladat. Több száz legjobb futó cipő érhető el 2021-ben. Ha rossz futócipőt választ, akkor az a jövőben a lába nem fogja megköszönni.”

A cikkjeinek soha nem szabad hasonló szerkezetben felépülnie, mint ahogy fentebb látta. Sajnos, pontos metrika nincs arra, hogy pontosan hányszor és milyen gyakran kell használni egy adott kulcsszót a tartalomban. A legjobb, amit javasolhatunk, hogy csak akkor használja őket, amikor értelme van és nélkülük nem lenne érthető a tartalom.

A mögöttes régi logika, ami a kulcsszóhalmozás mögött állt az volt, hogy a kereső motorok nagymértékben támaszkodtak a kulcsszavakra és a meta adatokra, hogy megállapítsak, hogy egy adott tartalom/cikk/aloldal miről is szól. Tehát a mögöttes indok az, hogy minél többször használ egy kulcsszót egy adott tartalomban, annál relevánsabbnak fog tűnni a keresőmotorok szemében.
Egészen észszerűnek tűnik a dolog, viszont, mára már a keresők képesek lettek arra, hogy beazonosítsák az ilyen tevékenységet és megbüntessék az adott weboldalt úgy, hogy egyáltalán nem mutatják a keresőben a honlapot.

Legközelebb, amikor majd cikket ír, és nem biztos abban, hogy megfelelően használta-e a kulcsszavakat, nem-e használtak őket túl gyakran, akkor csak fussa át újra a cikket néhányszor és győződjön meg arról, hogy természetesnek hangzik a szöveg az olvasás során. Ha lehet, akkor kérje meg egy ismerősét is, hogy fussa át a cikket, hiszen, ha túl sok kulcsszót használna és az a szöveg olvasásának rovására menne, akkor azt külső szemlélők könnyebben észrevehetik.

2. Backlinkek vásárlása

Az egyik módszer, ami alapján a keresőmotorok el tudják dönteni, hogy egy adott tartalom a legjobb, hogy megnézik mennyi más weboldal hivatkozik rá. Az alap logika, ami mögötte van az az, hogyha egy tartalom jó, akkor azt más honlapok tulajdonosai megakarják osztani a saját látogatóikkal. Tehát a keresőmotorok megvizsgálják mennyi backlink mutat egy adott tartalomra és az alapján értékelni tudják, hogy vajon mennyire lehet „jó” a tartalom.

Valójában, a backlinkek az egyik legfontosabb mutatószám a keresőmotorok számára abban, hogy rangsorolják a honlapokat. Sok ember ezt az „előnyt” és „lehetőséget” akarja kihasználni azzal, hogy pénzért ajánl fel linkeket, amiket elhelyeznek majd a saját vagy más oldalakon, és a megrendelő weblapjára fognak majd mutatni.

Ez egy egész észszerű ajánlatnak és módszernek tűnik, hiszen mindkét oldal nyer, a vásárló kap egy weboldalára mutató linket, amíg az eladó pedig megkapja a pénzét. Viszont, ha valaki linkeket árul, akkor nagy valószínűséggel nem csak Ön lesz az ügyfele, hanem sok száz és ezer másik ember is. Hiszen az eladók minél több linket szeretnének eladni, minél több embernek. Ha nagyon sok ilyen link jelenik meg egy honlapon és eléggé spam jellegűnek tűnik a keresőmotorok algoritmusainak, akkor könnyedén megbüntethetik mindkét honlapot.

Az eredménye a linkvásárlásoknak általában az szokott lenni, hogy rengeteg pénzt elkölt, olyan linkekre, amik nem segítik a weboldal helyezésének javulását. Inkább csak büntetésre számíthat rá az ember.

3. „Web Ring”

A „Web Ring” nem más, mint weboldalak egy csoportja, amelyek össze-vissza egymást linkelik annak érdekében, hogy átverjék a keresőmotorokat azzal kapcsolatban, hogy milyen népszerű az oldaluk, és hogy milyen sok másik honlap linkje mutat rá.

Például: Van négy weboldala, amelyek mind hasonló témakörökkel foglalkoznak, csak egy picit másképp, és Ön ezeket a weblapokat arra használja, hogy amikor tudja és releváns a tartalom, akkor meglinkelik egymást.

Ez a technika nagyon jónak és egyszerűnek tűnik, viszont mára már egészen könnyen észreveszik az ilyeneket a keresőmotorok. Hiszen, ha néhány weboldal csak egymást linkeli és semmi más link nem mutat rájuk ezen kívül, akkor könnyedén ki tudják szűrni ezeket az algoritmusok.

Továbbá, a keresőmotoroknak már nem csak a linkek mennyisége számít, hanem azok minősége is. Így, ha csak csupa gyenge weboldalak linkelgetik össze egymást, akkor azoknak nem lesz semmilyen sikere. Habár bizonyos esetekben tud működni ez a technika, ha olyan „web ringben” vesz részt a honlapja, ahol csupa jó minőségi nagy autoritással rendelkező honlapok vannak.

Azonban, ha van egy népszerű honlapja, amin kiváló minőségű tartalom található, akkor egy idő után a backlinkek, majd maguktól fognak jönni.

4. Bejegyzések kommentjeinek spammelése

Végezetül, de nem utolsó sorban az egyik gyakori, de kevésbé hatásos feketekalapos technika az a különböző blog oldalak komment szekcióinak spammelése a saját weboldalunk linkjeivel.
Ebben az esetben az emberek ahelyett, hogy linkeket vásárolnának szimplán csak elkezdik spammelni a saját weblapjuk linkjeivel a többi oldalt.

Néhány esetben a blog oldalakon található kommentszekcióban elhelyezett linkeknek lehetnek pozitív hatással egy weboldal eredményeire, viszont ezt nagyon alaposan meg kell fontolni, nem szabad spam jellegűnek lennie, tényleg a témába kell vágnia és segítenie kell a kommentszekcióban található többi embert a tartalommal, amit meglinkelünk.

Konklúzió

Egy weboldal organikus forgalmának növelés időbe telik. Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk nincsen könnyebb út, nem lehet megspórolni az időt és a munkát a hosszú távú eredmények elérése érdekében. Ha valaki mást mond, akkor nagy valószínűséggel megpróbál eladni valamit Önnek.

A jó hír az, hogy amíg folyamatosan minőségi tartalmakat készít és publikál a honlapján addig az oldal helyezései javulni fognak és nőni fog a forgalma.

Hasonló cikkek


weboldal keszites ingyen dizajn
Mennyit ér egy weboldal

Egy oldal értéke több összetevőtől is függ: Hol helyezkedik el a témájához illeszkedő keresésekre a találati listán Milyen dizájnnal rendelkezik Mennyire tartja meg a...


Pin It on Pinterest

Ossza meg ezt!

Ossza meg ezt!

Ossza meg ezt a bejegyzést barátaival!