Hol is kezdődik a keresőoptimalizálás? Előbb csináljuk meg a weboldat, utána pedig optimalizáljuk, vagy fordítva? Milyen helyezést lehet elérni keresőoptimalizálás nélkül? Mik a keresőoptimalizálás legeslegelső lépései?

Ezekre a fontos kérdésekre muszáj választ adnunk, mert különben nem leszünk láthatóak a Google, és ezáltal a weben szörfözőknek, vásárlóknak sem.

Nézzük röviden mi nálam a sorrend:

  1. Kell egy domain név
  2. Szükség van egy elég gyors tárhelyre
  3. Meg kell tervezni a szerkezetét
  4. Dizájn elkészítése

Ez nem is lenne sok lépés, de sajnos nem ilyen egyszerű a dolog.

Szerencsére valószínűleg senki sem úgy kel fel reggel az ágyból, hogy nekem kell egy domain név, hanem előtte már kigondolta, vagy megalakította vállalkozását, és ehhez van szükség weblapra.

Lássuk a részleteket:

1. Kell egy domain név

De milyen domain nevet válasszak?

 

Két út van:

  • cége nevét használja
  • keres egy olyan szót, amire a tevékenysége épül,

és ha arra a szóra keresnek, jó esetben elöl fog szerepelni a keresőben, mivel a domain név az egyik legfontosabb tényező keresőoptimalizálás szempontjából (de nem az egyetlen).

Az első esetnél elég egyértelmű mi legyen a domain név.

Nézzük a második esetet:

A domain névnek minél rövidebbnek, és beszédesnek kell lennie.

Tehát ha kutyákkal foglalkozó weblapot szeretne, akkor ne macska.hu legyen a domain neve (egyébként biztosan mindkettő foglalt, nehéz ma már rövid, jó domain nevet foglalni). Meg lehet nézni a konkurenciáknak milyen oldalai vannak, illetve érdemes próbálni megbecsülni a forgalmukat.

Kulcsszavakat amire a legtöbben keresnek a Google Adwords-ben ellenőrizheti.

keresőoptimalizálás adwords

Figyelem!

Még el sem kezdtük a weboldalt készíteni, de máris optimalizáljuk, hogy minél jobb helyen szerepeljünk a keresőben.

Arra is gondoljunk, hogy a Google nemcsak kulcsszavakra jelenít meg találatokat, hanem van többek között Tudásgrafikon, illetve a Google Instant.

Hogyan rangsorol a Google?

Több mint 200 jel alapján teszi ezt, ebből néhány:

  • Mennyire friss a tartalom a webhelyen
  • Az adott webhelyre hivatkozó webhelyek száma, és a linkek hitelessége
  • A szavak száma a weboldalon
  • A keresési kifejezések szinonimái
  • Helyesírás-ellenőrzés
  • A webhelyen található tartalom minősége
  • A weboldal URL-je és címe
  • A legjobb találat jellege: weboldal, kép, videó, hír, személyes találat stb.
  • Személyre szabás
  • Olyan találatok, amelyeket ismerősei javasoltak

2. Szükség van egy elég gyors tárhelyre

Milyen tárhelyet válasszak?

 

A tárhely sebessége is meghatározó tényező, hiszen ki akar hosszú másodperceket tölteni azzal, hogy várakozik, mire bejön a felkeresett weblap, majd ha elkezd rajta böngészni, akkor több időt töltsön el azzal, hogy kivárja amíg betölti az oldal, mint amíg elolvas rajta valamit.

Legyen gyors és mindig elérhető!

Amíg 1 másodperc alatt van a betöltési idő, az nagyon jó, ha 3 másodperc alatt, az már csak jó, 7 másodperc alatt még éppen elmegy,  (itt próbálni kell csökkenteni az időn), 10 másodpercnél, vagy afölött már észrevehetően veszítünk a látogatók mennyiségéből.

3. Meg kell tervezni a szerkezetét

Milyen legyen a szerkezete?

 

Jellemzően szükség van Főoldal, Szolgáltatások, Cikkek, Rólunk, Kapcsolat menüpontokra. Ezek elnevezése változhat, viszont arra figyelni kell ha valaki az oldalunkra téved, akkor legyen egyértelműnek kell lennie mivel foglalkozunk, mindent megtaláljon szolgáltatásunkról, amire kíváncsi lehet, és könnyen és kényelmesen tudjon velünk kapcsolatba lépni. Érdemes oldalsávot használni a cikkeknél, amiben további szolgáltatásokat, elérhetőségeket ajánlunk fel. A cikkek aljára további kapcsolódó cikkek linkjét érdemes elhelyezni, és a közösségi online média, a megosztások, kedvelések esetleg hozzászólások nagyon fontosak lettek manapság.

Legyen azonnal áttekinthető, és könnyű legyen navigálni rajta

Érdemes a cikkeket kategorizálni, viszont én ki szoktam kapcsolni a kategórianevek megjelenítését az Url-ben, ugyanis ha mozgatni kell valamelyiket, akkor ne változzon az elérése, és szabadon használhassam a kulcsszavakat a címben.

Mivel a Google az oldalon eltöltött időt is figyeli, ezért nagyon fontos az áttekinthetőség és a könnyű használhatóság, ugyanis minél több időt tölt egy látogató weboldalunkon, annál megbízhatóbb oldalnak fogja tekinteni a Google, és ez jobb helyezést jelent, ezzel is tulajdonképpen segítjük a keresőoptimalizálást.

4. Dizájn elkészítése

Milyen a jó dizájn?

 

Változó. Körülbelül 3 évente érdemes felújítani a weboldal dizájnját, mert változnak a technológiák, a trendek, ami eddig jó volt, már nem biztos, hogy most is megállja a helyét.

Tükrözze a cég profilját, és a kód ne tartalmazzon HTML hibákat, mert az is visszasorolást jelent, csökkenti a keresőoptimalizálás hatékonyságát.

Ezt lehet ellenőrizni a következő webcímen (csak másolja ki a böngészőjéből a weblapja bármely oldalát és illessze be az alábbi ellenőrző oldalon az Address után, és nézze meg milyen eredményt kap) :

Ha szeretné, hogy kijavítsuk, vagy csak annyit szeretne, hogy magyarázzuk el mit jelent a vizsgálat eredménye kattintson IDE!

Beszéljünk egy kicsit a színekről. Biztosan Önnek is van kedvenc színe, de nem biztos, hogy ez lenne a legjobb választás, nem szabad túl sok színt használni, 3 a maximum, ezeknek is megvan a jó kombinációja, esetleg ezek árnyalatait még be lehet csempészni.

Miért írom ezeket a keresőoptimalizáláshoz?

Hiába lesz jó a keresőoptimalizálás (megSEO-ás) az oldalon, ha nem marad rajta a látogató, és nem lesz megrendelés, vásárlás.

Igaz, hogy ez már online marketing, de én úgy látom ennek a két területnek együtt kell működnie, egymás nélkül nehezen fog boldogulni a weboldal ma már.

Én azt javaslatom, hogy kezdjük el megtervezni először milyen honlapot akarunk, keressünk jó domain nevet, (Ha szeretné, szívesen segítünk Önnek ebben, kattintson IDE) utána jöhet a többi keresőoptimalizálási munka, amelyek szintén nagyon fontosak, hiszen gondoljunk csak bele, ha megteheti valaki, hogy keresőbaráttá teszi weblapját, akkor biztosan lesz aki meg is teszi, és ha mi nem így cselekszünk, akkor hátrányba kerülünk.

Vannak olyan tevékenységi körök, amire nagyon sokan próbálnak optimalizálni, vannak amire kevesen. Ha szerencsénk van, akkor kevés lesz a versenytársunk, viszont ha erős a mezőny, akkor elég nagy hátrányból kell indulnunk, és meg kell izzadni a jó pozícióért.

Hasonló cikkek


Pin It on Pinterest

Ossza meg ezt!

Ossza meg ezt!

Ossza meg ezt a bejegyzést barátaival!