Tartalomjegyzék
5 dolog, amelyet figyelembe kell venni egy webhely domain kiválasztásakor
Bármely webhely első beállításakor az egyik legnehezebb – de legfontosabb – eldönteni azt, hogy mi legyen a neve. Webhelyének domainje nagy szerepet játszik a márka imázsának meghatározásában, a keresés optimalizálásában, és egyebekben. Egyedi domainek egyre ritkábban keletkeznek, mivel évente új oldalak ezrei jelennek meg online. Mivel sok millió weboldal van már az interneten, és mindegyik megkülönböztetett domain nevet használ, így a webhely tökéletes neve fontosabb, mint valaha.
Alapvető fogalmak
Természetesen annak megértéséhez, hogy mit kell figyelembe venni egy domain megválasztásakor, azt kell tudnia, hogy mi a domain valójában. A legegyszerűbben fogalmazva: a domain név két részből áll: az a rész, amelyet a semmiből hoz létre (például „weboldalkeszites-debrecen”), és a pont utáni rész, amelyet „Legfelső szintű tartomány” vagy „TLD” -nek nevezünk, (például „ com ”,„ .biz ”,„ .org ”stb.). Hivatalosan megvásárolja domainjét, és egy regisztrátoron keresztül regisztrálja azt az interneten. A regisztrátor gondoskodik arról, hogy más nem használhatja használhatja ezt a domaint, így Ön a tulajdonosa, és értesíti a számítógépeket a világ minden tájáról, hogy amikor egy felhasználó beírja a domainjét, az Ön webhelyét kell elérnie.
5 szempont a tökéletes domain név kiválasztásához
Most, hogy megértette, mi a domain, mi a neve a domain névnek, és hogyan kell azt megvásárolni, ideje választani. De nemcsak úgy kell választania egy nevet, amely eszébe jut, hanem arra is figyelni kell, hogy elérhető-e. Végül is ez a domain óriási hatással lesz az online sikerre. Tehát mire kell gondolnia a domain név kiválasztásakor?
1. Célközönség
Kit fog próbálni meggyőzni, hogy megvásárolja termékét vagy szolgáltatását? Fiatalok? Idősek? Férfi? Női? Egy adott területen élnek? Amikor az emberek valamit keresőmotor segítségével találnak meg, milyen keresési kifejezéseket fognak használni? Vállalkozása online, vagy fizikailag jelen van-e a valós világban is? Mindezen megfontolásoknak figyelembe kell venniük a végső döntést.
Gondolkodnia kell azokra a kifejezésekre is, amelyeket az emberek használnak, amikor az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik. Ha egy vagy több kifejezést közvetlenül beilleszthet a domain névbe, akkor közvetlen lendületet kaphat a keresési minősítéseknél. Például, ha valaki „rigóra” -ra keres, akkor a „sargarigok.hu” domainjével rendelkező vállalkozás valószínűleg magasabb rangú, mint valami általános névvel, például „madarak.hu”.
Hasonlóképpen, ha vállalkozásának fizikai helyzete van, és azt akarja, hogy a környéken tartózkodó emberek találjanak meg, fontolja meg a város vagy államnév felvételét a domain-be. Ha valaki a környéken olyan helyet keres közelében, amely az Ön termékét vagy szolgáltatását kínálja, valószínűleg a város nevével kezdheti meg a keresést. Tehát a „weboldalkeszites-debrecen.hu” nagyobb valószínűséggel fog megjelenni eredményükben, mint az „weboldalkeszites.hu”.
2. Ne használja a saját nevét
Lehet, hogy nagyon büszke vállalkozásának vagy szervezetének internetes jelenlétére, de valószínűleg kerülje a saját nevével történő címkézését. Noha jó ötlet lehet, ha nevének domain-jét személyes célokra birtokolja és irányítja, üzleti célokra valójában nincs haszna. Nagyon valószínűtlen, hogy megoszt egy nevet, ami a vállalkozása neve, és bárki, aki nem kifejezetten az Ön nevére keres, elmulaszthatja a keresési eredményekben, vagy egyszerűen érti meg, amit lát.
Természetesen e javaslat alól két figyelemre méltó kivétel van. Az első az, ha a neved a márka, például egy híresség vagy híres sportoló. Ebben az esetben teljesen értelmes a nevét a domain-jéhez használni, mert ezt próbálják megtalálni az emberek. A másik kivétel az a vállalkozás, amely már megosztja a nevét. Sok iparág szeretné használni a tulajdonos nevét, például a fodrászok, az ingatlanügynökök, divattervezők és mások. Ebben az esetben lehet értelme, ha van egy domain, melyben a neved szerepel. De további lendületet adhat, ha a vállalkozásában a neve szerepel, de szélesebb közönséghez szeretne fordulni, akkor lehet olyan domain, amely leírja a vállalkozását, például „ilcsikozmetikabudapest”, de magában foglalja a tényleges tulajdonos / vállalkozás nevét a webhely tartalmában.
3. Helyesírás számít
Néhány elírás szórakoztató lehet, ha homályos szavakat vagy szándékos elírásokat írnak a domain névbe úgy, hogy elkülönüljenek egymástól. De vigyázzon erre. Ez ismét kizárhatja webhelyét a közönséges szavak keresési eredményeiben. Ez azt is megnehezítheti, hogy a felhasználók megtalálják az Ön webhelyét, ha csak a nevet hallják, és megpróbálják beírni. közvetlenül be, nem tudva, hogyan kell pontosan megírni. Menjen olyasmire, amit könnyen megírhat a domain nevére, és felejtse el a trükkös és művészi helyesírási hibát.
4. Rövidség és szellemesség
Minél több szót ad hozzá a domain névhez, annál nehezebb olvasni és emlékezni. A tökéletes hosszúságú domain név gondos egyensúlyt teremt a márka identitása és a keresőmotor optimalizálása között. A nagyszerű online márkák, például a Google, az Ebay, a Yahoo és mások megtanulták, miként ötvözhetnek egy erős márkanevet a piacon egy nagyon rövid domain névvel, amelyet az emberek könnyen megjegyeznek. Milliókat költöttek a keresőmotorok marketingjére és optimalizálására, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy magas rangúak-e a keresési eredmények között. Másrészről a kisebb vállalkozásoknak szüksége lehet arra, hogy a keresési eredmények fokozása érdekében hozzáadjanak bizonyos dolgokat, például egy terméknevet és helyet, de kerülniük kell a túlzott szavakat. Lehetséges kompromisszum lehet az általánosan elfogadott rövidítések használata, például „automobil” helyett „auto”, vagy „Budapest” helyett „Bp.”.
Kerülje el az olyan előtagok használatát is, mint az „egy”, „az”, például „klimaszerelesegy”. Az emberek valószínűleg elfelejtik ezeket a szavakat, amikor gépelnek, és a versenytárs hasonló elnevezésű webhelyére kerülhetnek. véletlenül.
5. Kerülje el egy másik (népszerűbb) márka utánozását
A hasonló elnevezésű webhelyekről beszélve, sokan meglehetősen csábítónak tűnik, ha megpróbálunk olyan domain nevet használni, amely nagyon hasonlít valaki más webhelyének nevére. Sokan azt gondolják, hogy ha domain-jük egy részében használnának egy nagy márkanévet, akkor több ügyfél keresi fel webhelyüket, és nő a forgalom. Ez valójában a gátlástalan webfejlesztők kedvenc trükkje volt az internet korai napjaiban. De a védjegyekkel és a szerzői jogok megsértésével kapcsolatos peres eljárásokkal, valamint a népszerű márkanevek sokféle változatának megvásárlásával, ez a gyakorlat szinte teljes egészében megszűnt. Sokkal valószínűbb, hogy a domain-jében egy jól ismertebb márkanév-variáció használata nem generál több üzletet az Ön számára, ám bosszantja a webhely látogatóit, akik a másik céget keresik, peres ügyeket vonz és számos más fejfájást okozhat Önnek.
Ne siesse el a döntést!
A megfelelő domain név megtalálása bonyolult lehet. De ha ezeket az ötleteket szem előtt tartjuk, akkor a helyes útra kell vezetnünk. Szánjon rá időt, gondolkozzon át és keressen egy olyan területet, amely éppen a vállalkozásának vagy szervezetének megfelelő. Szeretne kipróbálni egynél több változatot? Vásárolja meg mindet, és nézze meg, melyik hozza a legjobb eredményt. Végül a megfelelő domain név kiválasztása a gondos stratégia, az intuíció és a saját személyiségének keveréke.
A cikkhez felhasznált forrás: https://www.inmotionhosting.com/blog/5-things-to-consider-when-choosing-a-domain-for-your-website/